måndag 4 maj 2015

Personlig utveckling

Dagarna går och tiden verkar aldrig räcka till. Även om jag är mammaledig på heltid är det tusen idéer och tankar som snurrar i huvudet och ständigt nya projekt. Ibland undrar jag hur jag ska hinna jobba till hösten. Mycket har hänt det senaste året och den där ryggsäcken jag burit på hela livet börjar kännas lite lättare. Det började förra året i maj, jag bestämde mig för att ta ut min barnhemsakt och resten av mina journaler från Stockholms Stadsarkiv. Det är oerhört många frågetecken jag dragits med under hela livet och nu när min mamma inte lever längre försökte jag ändå få svar på frågorna. 

Framför allt ville jag veta vad som hände den där dagen i september 1977 då vi omhändertogs, jag och min lillebror. Nu vet jag mer och saker och ting faller på plats. För mig är det viktigt med svar och sedan jag själv fick barn känns det än mer viktigt. Jag har haft som mål att jag ska vara i mitt livs bästa form till min 40-årsdag och då inte bara fysiskt.

Jag följer Paolo Roberto på Instagram och har blivit inspirerad av hans förmåga att stå på huvudet. Tänkte att jag också ville det och började öva och öva, snart stod jag stadigt och kan hålla en bra stund. Det är inte försent att nå nya mål.


Med hjälp av självutlösaren på min kamera fick jag slutligen en bild där jag står någorlunda rakt. =) Härligt att jag fick med Dr McStuffins i bakgrunden. 

Inga kommentarer: