måndag 30 mars 2015

Förberedelse för kalas

Började dagen lika tidigt som vanligt. Sommartid eller inte, Jamie vaknar ganska exakt klockan sex varje morgon. I natt grät han vid ett par tillfällen och jag kände mig som en klubbad säl när han vaknade. SÅ trött. Nåväl, jag får väl sova någon gång tänkte jag, lika bra att gå upp.

Hade bestämt mig för att baka lite idag. Jamies ettårskalas närmar sig och det gäller att förbereda så mycket som möjligt, tänkte ha ett litet dessertbord och har nu gjort brownie, cupcakes och chokladbollar. Ska göra Key lime pie också. Idag har det varit regn och vi har varit inne hela dagen. Klockan är fem på eftermiddagen och Jamie vilar.


Påsken brukar innebära en och annan godis. Dessa mandelägg med lakrits från Anthon Berg är allvarligt talat beroendeframkallande. Helt sjukt goda. Köpte med lite Peeps från USA också. Marlon älskar dem.


Mitt Florida-hörn i stringhyllan.


Söta, goa, älskade lilla onge.

Inga kommentarer: