måndag 16 maj 2011

Söndagens kalas

Igår fortsatte vi firandet av Marlons ettårsdag. Marlons farmor, farfar och kusiner med föräldrar kom på besök. Det var full fart från början till slut. Johan hade grillat kyckling och risonipasta med majs, parmesan och babyspenat. Jag själv dekorerade tårtor som jag köpt på jobbet. Tårtorna innehöll jordgubb och citronmousse. Den godaste tårtan vi har på jobbet just nu. 


Tårtorna dekorerades med färsk frukt, minimaränger (som jag gjort själv) och hyvlad choklad. Supergott.


Fullt ös på Marlons rum. Han blev helt lyrisk av alla nya leksaker och har lekt hela dagen med dem.


Marlon var helt färdig i går kväll och somnade som en stock och sov riktigt bra i natt. Han vaknar mer sällan och den lilla amningen jag fortfarande utför nattetid blir allt kortare och kortare. Snart är det dags för den stora lilla killen att flytta in permanent i sitt rum. Det första passet på natten borde han kunna sova där inne. Känns lite konstigt, han har ju sovit inne hos oss sedan han föddes. Vi köpte en babymonitor i USA och den kommer väl till pass eftersom Marlons rum är på andra sidan huset.

I sinom tid mina vänner, i sinom tid...

I morgon ska vi förresten på ettårskontroll. Läkarbesök, men ingen spruta, den fick Marlon innan vi åkte till USA.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Härligt och vilka otroligt fina tårtor! Eller tårta! :-)

Vikal2 sa...

Så fin tårta du gjort Mallis :) det ser ut som ni haft en riktigt fin dag!