fredag 6 maj 2011

My crib

What can I say? Marlon älskar sitt rum och kan sitta hur länge som helst och leka där inne. Alla leksaker på en och samma plats, till skillnad från förut då han hade grejer utspritt i hela huset. Det är lite smågrejer som ska fixas och tavlor och hyllor ska upp på väggarna OCH Marlon själv och hans säng förstås. 


I morse slog han upp ögonen klockan 05.30 men somnade lyckligtvis om igen. Nu har vi duschat och ätit frukost. Snart kommer Johan hem och jag ska ta mig ner till stan och fixa frillan, det är ju flera veckor sedan jag klippte mig och nu är det dags att trimma kalufsen återigen. I eftermiddag ska jag på muskelpass på dansskolan, det kanske låter lite konstigt men de har ett riktigt bra muskelpass på just fredagar men det innehåller ingen dags som tur är.

I morgon ska det bli varmt och skönt igen och jag ska naturligtvis jobba. Dags att få fart på vår uteservering, eller delar av den i alla fall. Ett stort markjobb görs på gatan där vi vanligtvis har vår uteservering och den har uteblivit helt. Tyvärr.

Kul att mina New York-tips uppskattas. Det är roligt att dela med sig och att få minnas tillbaka själv på våra resor dit. Jag har en ständig längtan till New York och vi verkar vara många där ute som har en speciell plats i hjärtat för denna stad.

Nu ska vi äta mellis och snart är det lunch. Dagarna med Marlon går som vanligt väldigt fort.

Inga kommentarer: