torsdag 5 maj 2011

May the fourth be with you

Igår var det redan 4 maj och det var en hektiskt liten dag. Först jobba, sedan handla, sedan träna och gå på utvecklingssamtal för att avsluta dagen med en Easy Line-utbildning. Vissa dagar försvinner som i ett trollslag. Mitt huvud är fullt av tankar och förberedelser inför Marlons ettårsdag. Jag har redan börjat baka och fryst in. Ännu ett bakverk ska göras idag. 

Det är roligt och jag älskar att baka så det gör inget. Tårtan får dock tjejerna på jobbet göra, det ger jag mig icke på. Det blir ändå en hel del annat. Hoppas verkligen vi får fint väder och kan vara ute. Jag har börjat kolla på presenter till Marlon och vet inte riktigt vad jag ska köpa. Ett paket är redan på väg från USA (som om vi inte handlade nog när vi var där). 

Anywho....dollarn är löjligt låg och kanske skulle man köpa lite och lägga i bankfacket?! Jag är grymt sugen på att åka tillbaka men jag får väl hejda mig lite. Vi har ju knappt varit hemma en månad. Men det var en fantastisk resa och jag är så glad att vi fick göra den. 



Nätterna blir bara bättre och bättre. Jag känner mig till och med utvilad. Marlon sover dock bäst mellan mig och Johan och trots att Marlon knappt är 80 centimeter tar han upp mest plats i hela sängen. Han trilskas med att ligga på tvären och i natt vaknade jag av att han sparkade mig på revbenen, precis som han gjorde när han låg i magen.

För ett år sedan var jag en mycket förväntansfull och gravid kvinna. Inte visste jag att det skulle vara så här häftigt att dels föda barn och dels bli mamma. Marlon har gjort mammalivet extremt lätt men kanske glömmer jag ibland bort att vara en bra sambo också. Det är lätt att glömma bort det simpla liv man hade innan där kommunikationen var något lättare. Nu orkar jag knappt vara uppe längre än till 22 och jag saknar de där stunderna i soffan då det bara var jag och Johan och en påse smågodis.

I Marlons rum står en gästsäng då hans spjälsäng fortfarande står inne hos oss. Han och Mozart älskar att busa i den men tanken är ju att Marlons säng ska in där. Kanske är det dags att han flyttar in där på riktigt, oavsett om jag ammar lite på natten eller inte.

It is so worth a try...

Inga kommentarer: