söndag 15 maj 2011

Lördagens kalas

Marlons födelsedag gick i ett rasande tempo. Jag och Johan sprang om vartannat på förmiddagen för att fixa det sista. Jag doppade cake pops och spritsade cupcakes. Vi hade ett amerikansk tema på det ätbara och till lunch blev det hemmagjorda hamburgare. Ett säkert kort som gick hem hos våra gäster.


Stora lilla Marlon. Tänk att han nu är ett HELT år. Min fina lilla grabb.


Marlon och hans polare M sitter och chillar utanför huset. Det bjöds på växlande molnighet och hela kalaset hölls utomhus.


Mitt projekt denna vecka. Att baka! I förgrunden en klassisk Key lime pie.


Citroncupcakes med citron och vaniljfrosting, toppade med färska jordgubbar.


Detta var mitt absolut första försök att göra cupcakes och jag är förvånad själv. Dessa blev fantastiskt goda.


Cake pops med en delikat liten chokladboll inuti.


Klämde även in en liten fransos på buffébordet. Mina chokladmacarons gick åt som smör.


Hela buffén med chocolate chip cookies också. Gud vad vi åt.


Sockerchock? Ja. Marlon fick smaka på sina födelsedagscupcakes och han verkade gilla dem, han fick även smaka på en macaron. Han gillar´t.


Marlon fick massor av fina presenter. Här leker han med en liten vagn han fick. Den kommer användas flitigt när vi ska till sandlådan. Tack alla underbara vänner som förgyllde denna dag, framför allt för mig som är så glad att ni finns.

Idag var det ännu ett kalas. Om det skriver jag om i morgon. Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och titta på Mästarnas Mästare. Kudden börja även viska mitt namn. Zzzzz.....

ps. det tar på krafterna att fira världens bästa ettåring.

2 kommentarer:

Norpan sa...

Gud så mycket gott! Riktigt frestande bilder! Låter som ett blev ett riktigt lyckat kalas! Tiden går snabbt :) Kram

Elin W sa...

Tusen tack för ett toppenkalas, vi var såååååå mätta hela kvällen! Waldemar pratar fortfarande lyriskt om burgarna och idag har det handlats färs, Worcestersås (hur det nu stavas)hamburgerbröd och saltgurka! I morrn drar vi igång grillen!

Dregglar när jag ser bilderna på dessertbordet och får abstinens :-)

Nu ska vi bara se till att Marlon får en present han inte redan har ;-)

Kramar Elin med familj!!