måndag 9 maj 2011

Kavalkad

Sköna maj är ett begrepp som verkligen gör skäl av sitt namn för tillfället. Gud, vilket väder vi hade igår. Vi passade på att åka upp till Kinnekulle för att ta en fika. Underbart att kunna sitta ute i det gröna och förtära godsaker. 


Den här blåbärs-cupcaken var riktigt jä*la god. Underbar frosting.


Marlon hade fullt upp med att hålla koll på alla hundar som var i sällskap med sina fikande hussar och mattar. Han fullkomligt älskar hundar och katter (i alla fall Mozart) och gör små söta vov-ljud varje gång han ser en hund.


Hästar up close and personal. Men inte för nära eftersom jag är allergisk mot dessa kreatur.


Eftermiddagen spenderades hemma och utomhus. Marlon vill gärna ha med sig sin favorit-filt vart han är är. Jag är dock inte så intresserad av att ha den i grannens jordiga rabatt men vad gör man inte. 


Stenfantast. Marlon får inte nog av att smaka på stenar, alla stenar måste smakas på. De kan ju smaka olika...


Efter en dag utomhus har Marlon sovit gott i natt, så även jag. Jag har sovit som en stock och bara behövt gå upp en gång för att förse Marlon med omsomnings-medel. =)

Idag blir det nog lika fint väder och vi ska passa på att vara ute idag med. Tänkte ta med mig en rabarberpaj hem till en vän och hennes son i eftermiddag. Mera bus och lek med andra ord. Bäst att passa på som sagt, för i morgon jobbar jag.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vilka härliga försommarbilder!

Mallis in real life sa...

Saltis: Tack!

Norpan sa...

Härliga bilder! Vid Kinnekulle tycker jag mig minnas att jag stannat till förrförra sommaren vid förbiresa... Men kan ha fel. Den där cupcaken såg ju helt gudomlig ut! Kram o ha en skön dag i solen!