lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton

Idag har det återigen varit strålande sol och blå himmel. Börjar känna mig lite bortskämd med de  generösa temperaturerna. Idag har jag jobbat och det var ganska tungt idag då jag hade en lätt huvudvärk när jag vaknade, en huvudvärk som höll i sig långt in på eftermiddagen. Till saken hör att jag sov som en kråka inatt och har känt mig som en zombie hela dagen. Dålig sömn är verkligen ingen höjdare och jag känner att tålamodet tryter en aning. 

Jag cyklade hem direkt efter jobbet och tog mig en lur. Johan och Marlon var ute och jag somnade som en stock och vaknade efter tjugo minuter! Vafan. Är det livets lott som mamma, att bara få så lite sömn som möjligt men ändå så att man ska orka. Visst, tjugo minuter är bättre än inget men jag kände mig allt annat än utvilad. 

Anyhow. Eftermiddagen bjöd på kaffe och småkaka i solväggen medan Marlon lekte på vår innergård. Den är verkligen toppen och jag behöver inte vara rädd för att Marlon sticker iväg någonstans. Han är nämligen snabb som en vessla. 



Däremot har han ett stort behov av att stoppa stenar i munnen och gärna så många som möjligt. Jag är dock inte lika förtjust i tanken på att ha en sten-aholic i huset. Han vet dessutom att han gör fel för när man säger aj, aj och sätter efter honom, kryper han iväg som ett skott och kniper ihop munnen allt han förmår. Mammans fingrar är ännu så länge starkare!

Jag slötittade på en film i afton som jag fastnade för. August Rush, en film som jag aldrig hört talas om men den var söt på något sätt och naturligtvis trillade en och annan tår nerför kinden när det lyckliga slutet infann sig.

Johan är och spelar och Marlon ligger bredvid mig i sängen och sussar sött. Nätter då jag är ensam hemma får Marlon sova bredvid mig, jag känner mig lite tryggare när jag har honom intill mig och hans söta lilla blonda huvud passar perfekt i min armhåla.

Inga kommentarer: