söndag 17 april 2011

Smått och gott

I går var vi som sagt ute och åt med mina arbetskamrater. Det var riktigt trevligt. Vi började med ett litet personalmöte för att sedan käka tre-rätters på min favoritrestaurang i stan. Marlon som är en van restaurangbesökare skötte sig naturligtvis exemplariskt. Johan har varit i Göteborg hela helgen och jag har varit ensam hemma med Marlon. 

Han vaknade tidigt i morse igen och jag kände mig som något katten dragit in, en zombie eller nåt. Jag fattar inte att Marlon somnar vid 23 och vill upp strax efter 06, det är verkligen inte många timmars sömn för varken mig eller han. Som tur var somnade han om och vi kraschade båda i tv-soffan och sov två timmar. Hur gött som helst. 


Frukosten intogs senare än vanligt och idag åt jag två pankisar (stekta i fredags), en liten tallrik citronyoghurt och musli. Till detta en liten latte och ett litet glas granatäppeljuice. Det sistnämnda var surt som bara den, men ganska gott.


Snyggaste frukost-sällskapet. Marlon fick gröt och en liten bit på min pannkaka, behöver jag fråga vilket han gillade mest. Även Mozart fick pannkaka, fast i pälsen. Så går det när man sitter på en stol bredvid Marlon. Marlon har börjat dra Mozart lite hårdare i pälsen men han är så dum så han sitter kvar. Katter är bra knasiga.


Igår eftermiddag var jag på Netto en sväng. Ingen butik jag är överförtjust i men den ligger liksom närmast. Ibland kan man faktiskt göra riktiga fynd. Som dessa muffinsformar. Ca 120 stycken för tjugo spänn. Även Marlon blev förtjust i dem och var där snabb som en vessla. Han fick några att leka med, de var ju så billiga. Jag köpte även ett halvt kilo mandel som ska skållas och malas innan påsk. Jag ska ge macaronsen en chans till. De blev så lyckade att jag fick blodad tand. Nu ska de bli gula med smak av citron. Det tar tid att göra macarons så det är lika bra att börja när man ändå har just tid. 

Jag glömde min plånbok i kundvagnen på Netto igår och upptäckte inte detta förrän tjugo minuter senare. Jag hade hunnit åka ner till stan och parkerat innan jag upptäckte det fasliga. Jag hann få både hjärtklappning och smått panik. Jag brukar vanligtvis inte ha mycket kontanter i plånboken men just den här gången låg det 1500 kronor där i som en vän ska ha. Jag fick kasta mig i bilen och skynda mig så fort det gick tillbaka till Netto. Kändes som en evighet och alla bilar körde så jäkla långsamt. Väl framme på Nettos parkering ser jag min plånbok i en av kundvagnarna. Snacka om tur. Vem som helst hade ju kunnat ta den. 

Pust. Jag brukar verkligen inte glömma grejer men just den här dagen bestämde jag mig för att sätta Marlon i kundvagnen och jag lade då plånboken i vagnen i stället för i skötväskan som den vanligtvis ligger i. 

Tack för den!




Inga kommentarer: