tisdag 12 april 2011

Nu går det liiite för fort

Vi har beställt tapet till Marlons rum. Han blir av någon anledning (läs nattamning) kvar i vårt sovrum. Han sover mestadels i sin egen säng så det går bra. Jag vill göra i ordning hela hans rum innan han ska flytta in där. När han fyller ett åker han ut! =)

Det är bara en månad kvar snart. 

Han blir ett år. Ett HELT år! Tolv månader. Shit. Det är alltså ett år sedan jag slutade jobba. Jag gick hemma och bara väntade på lilla Marlon som bökade och stökade redan inne i magen. Nu börjar jag smått planera ett ettårskalas. Det är inte klokt. Jag och Johan börjar fundera på vad vi ska bjuda på. Han sköter maten och jag det söta. Jag har aldrig bakat så mycket som jag gjort det senaste året. Jag har gett mig på saker jag aldrig gjort. 


Kanske blir det en tårta på pinne? Cake pops var hett i USA men jag tog aldrig chansen att prova någon, jag var för insnöad med mina macarons. Det lär dock dröja innan jag gör sådana igen. Det tog ju en hel dag med alla moment.

Jag ska försöka hålla det enkelt men jag älskar ju att greja. Det är lätt att spåra ur. Speciellt för mig. Jag har liksom svårt att hejda mig när jag väl har börjat. Nåväl, det blir nog bra.

Idag har jag jobbat, det har regnat hela eftermiddagen och försommaren som hälsat på de senaste dagarna är ett minne blott. April är en lömsk månad som gärna utsätter mänskligheten för små spratt. Jag har slötittat lite på Desperate Housewives och Marlon somnade i soffan hos mig. Han ligger nu i sin säng och själv tänkte jag gå in och lägga mig och läsa lite. Men först lite slösurf.

Inga kommentarer: