söndag 10 april 2011

Helgen i bilder

Klassisk rubrik som säger allt. Helgen har svischat förbi och våren har äntligen kommit. Fåglarna kvittrar och solen lyser. Idag har vi haft 17 grader och det är toppen förstås. Igår jobbade jag och när jag kom hem blev det kaffe och bakelse i solväggen. Marlon gungade så det stod härliga till. Han älskar det och han ler med hela munnen. 




Han är en lattjo liten kille som älskar att spexa. =)


Mozart fick också komma ut och lufta pälsen lite. Han har nog också tyckt att vintern varit oerhört lång.


Mamman i sin nya trenchcoat. Jag känner mig lite som en spion som smyger omkring, speciellt när jag har mina solglasögon på mig.



Idag var jag på en otroligt inspirerande föreläsning med Johan "Plexus" Oldenmark. Han pratade om träning, livsglädje och kost. Han pratade om vikten av att behålla glädje i det man gör och att man ska behålla ett sunt synsätt på sin träning. Han pratade om hur viktigt det är att äta ordentligt och han ratade allt vad light-produkter heter. Han lyfte fram hur viktigt han tyckte det var med bra råvaror och han åt helst ekologisk mat.

Han pratade om doping och droger inom bodybuilding. Han pratade även om sin tid i gladiatorerna och när han tävlade i bodybuilding.

Han hade ett lättsamt och roligt sätt att prata. Han var ödmjuk och otroligt duktig talare. Det bästa med att gå på sådana här föreläsningar är att man blir väldigt inspirerad. Jag höll med om mycket han sa och ska tänka mycket noga på en del han sa. Efter föreläsningen hade jag pass och redan där använde jag mig av den inspiration Johan gav mig. Passet gick skitbra och det var skönt att vara tillbaka efter fyra veckors träningsvila. Kroppen svarade bra på träningen och det återstå att se hur den känns i morgon. Det ska bli lika fint väder i morgon och då ska jag och Marlon passa på att gå till badhuset och träffa en annan inspirerande människa och hennes son.


Ett utdrag ur det papper Johan hade med sig till alla som var med på föreläsningen.

2 kommentarer:

Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma" sa...

Har alltid tyckt att han är så sympatisk den där Plexus. Håller med om lightprodukterna och ekologiskt oxå. Äter ju så själv numera...

Hörru.... sööööta Marlon i gungan! :)))

Kram vännen och hoppas ni får en bra start på helgen!

Ps: SNYGG trench! Vart har du köpt den?

Mallis in real life sa...

Nina: Han tyckte i och för sig också att man skulle äta kolhydrater...

Trenchcoaten är av märket Steve Madden och är inköpt i USA. Me like. Kram på dig, snäckan.