tisdag 22 mars 2011

Leaving New York

Leaving New York´s never easy. 

Nu har vi varit här i sex dagar och det är dags att lämna NY för den här gången. Vem vet när vi ses igen. Jag känner mig dock väldigt hemtam här och kryssar vant mellan gator och avenyer. Jag hittar bra i NY och känner mig inte som en turist, jag känner mig som en hemvändare. En gång hade jag en längtan att bo här, den längtan är stillad och jag nöjer mig med att åka hit då och då. 


USA är som mitt andra hemland och det känns som att komma hem, fast bort. Jag trivs här. Amerikaner är väldigt trevliga och tillmötesgående. Artiga och vänliga. Jag blir lite som dem när jag är här och ursäktar mig så fort jag råkar stöta till någon eller stå i vägen för någon. Det är lätt att acklimatisera sig till miljön och tänket.

Jag känner mig välkommen och hemma i New York.

Jag känner mig välkommen och hemma i Miami också. Fast på ett helt annat sätt.

Nu ska vi checka ut. Ta en sista sväng på Manhattan. Äta lunch och sedan ta oss ut till Newark och Miami.

Vi hörs när palmerna vajar mot en klarblå himmel. Bye for now.

Inga kommentarer: