måndag 21 mars 2011

Eataly, New York

I går kväll gick vi en stund inne på Eataly, en liten bit av Italien rätt och slätt. Inte så lite heller för här trängs färsk mozarella, parmaskinka, kaffebönor och vin på hyllorna. Här inne luktar det förmodligen Italien, jag har aldrig varit där men jag kan tänka mig att det är så. Att äta här med en baby på 10 månader var inget alternativ så vi köpte med oss en goodiebag hem. Den innehöll nybakt bröd, färsk mozarella, en bit pecorino, inlagd svamp och parmaskinka. 







Här inne kan man spendera flera, flera timmar och bara gå och njuta eller ta ett glas vin. Dock var det folk precis överallt och manövrera en barnvagn var inte det lättaste. Hade gärna tagit en cappuccino och en kula gelato men det var tyvärr inget alternativ.

Väl hemma på hotellrummet åt vi våra goda ostar och njöt i fulla drag ändå. Vi fick med oss en liten bit av Italien och den biten var underbar.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Härligt! Dit skulle jag också vilja gå. Har ännu inte varit där trots mina drygt 5 år i staden!!!!
Kram!

Mallis in real life sa...

Saltis: Ja, du borde sannerligen ta dig dit. Helt fantastiskt ställe. Kram på dig