måndag 21 april 2008

Topp tre


Jag gillar listor och rankings. Här kommer en liten lista som gör sig gällande för mina åsikter exakt just nu!

Bäst
  1. Martin Andreassons  New York-blogg. Här kan man läsa om hur man spenderar ett år i NY utan att jobba. Mycket intressant för alla NY sugna. 
  2. Marc Jacobs. Need I say more.
  3. Scarlett Johansson. Förmodligen världens vackraste kvinna, alltid aktuell och jag vill rekommendera filmen "A Lovesong For Bobby Long". Se även "The Nanny Diaries", oxå bra.
Sämst
  1. Nigella Lawson. Hur trovärdig är en tv-kock med manikyrerade naglar och rosa kashmir. Allt hon gör och säger känns fejk.
  2. Körslaget. *gäsp* Vilket miffo kommer på en sån här programidé?
  3. Lolo Carter. Hur trovärdig känns en tv-inredare med så mycket silikon och botox. Att ha urringad tunika och cowboyboots när man laserar möbler känns liiiite för mycket för mig som tycker att hela Äntligen Hemma borde lägga ner. 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad god den där grilltallriken såg ut!!!! Har inte grillat ännu i år, men förhoppningsvis blir det en första grillning på Valborg! Det är ju sååå gott!

Håller med dig om Körslaget! Tycker inte det är ett dugg bra, utan bara otroligt trist.

Kram

Anonym sa...

HA HA HA! Körslaget som är ett av mina favoritprogram... men jag är ju ett litet miffo också så det är inte så konstigt ;-)

HÅller med om Nigella. Har aldrig fattat hur hon kunnat bli så stor?!

New York... snart ska du dit din rackare. Asså förstååååår du hur jävla nice det kommer bli??

Stor vårkram /M

Mallis in real life sa...

Norpan: Jag kan intyga att den där grilltallriken var lika god som den såg ut. Det är nåt visst med grillat!

Fru P: Gillar DU körslaget? He, he, he. Njae, jag måste säga att hela programidén suger för min del. Apropå Nigella föredrar jag Jamie som tv-kock. Det är lite robustare. Osså är han något charmigare än Nigella.

Jag har nog inte riktigt förstått vidden av hur New York kommer att påverkar mig. Jag tror jag kommer falla head over heels!

Kram på er

Anonym sa...

Lolo Carter ger mig rysningar...av obehag.

Jag gillar körslaget,glädjen dom besitter går rakt genom rutan...så e jag ju oxå medelålders ;)

Kram min gumma :)

Mallis in real life sa...

Garbo: Jag har så svårt för program som går ut på att någon gammal avdankad eller mindre okänd "kändis" ska få så många löpsedlar som möjligt. Ibland önskar jag att media tonade ner sig, då skulle allt vara mycket bättre.

Jag tröttnade på Körslaget när det där med Brolle stod i varenda tidning. Inte roligt längre. Glädjen, som du säger, borde vara i musiken inte i smaskiga rubriker.

Kram tillbax

Unknown sa...

Jag vet precis hur Nigella blev stor...Ja om höfterna alltså ;)

Körslaget har jag missat.med flit..har lite svårt för hon Bengtzing

Lolo Carter har jag också missat..


New York..Åhh jag vill så gärna men inser att inom de närmsta åren kommer jag bara dit om jag vinner redigt med pengar på lotto!

Pöss på dej sötis

Mallis in real life sa...

Cian: JAG har inte vunnit på lotto! Däremot lever jag på typ nudlar och luft medan jag sparar pengar. It´s worth the wait och förhoppningsvis går jag ner nåt kilo så jag kan äta, äta och äta massa god mat i NY.

Mohahahahahahah........kram

Anonym sa...

Ja, du har din resa framför dig - lyckost du!!! Ska börja spara på nytt igen för nästa vår vill vi åker till antingen Cuba eller Florens...>Får se vart det blir!

Körslaget - orkar inte med sånt klämkäckt trams.

Kram

Anonym sa...

Hej.

Lulu Carter, Lulu Carter Bolm, Lulu Carter Mushama Lennig ja kärt barn har många namn. Det verkar som att hon antingen gifter sig stup i kvarten eller har beslutsångest för vad hon ska heta i efternamn.
Men ovannämnda kvinna har många svårt för.
Jag gillar Nigella :)